Hola!
Goed dat je hier bent. Graag geef ik je op deze pagina een korte workshop jargon binnen het werkveld. Het werkt prettig om deze informatie goed tot je te nemen, zodat we nog effectiever kunnen samenwerken.
Vraag & antwoord
Voor de eind visualisatie plaats vind, maak ik altijd eerst test-visual. Dit is eigelijk de eindvisualisatie op laag afbeeldingsformaat. Deze drafts zijn altijd genummerd op datum en nummer. Zo kun je hem altijd juist terug vinden 😉
Dit is de benaming voor het rekenproces van 3D bestand naar visualisatie. De grote van de afbeelding en detaillering bepaald de rendertijd. Daarom is akkoord op de draft zo belangrijk, want als het gerenderd is, is dat lastig nog iets aan te passen.
De hoeveelheid pixel bepaald de scherpte van het eindresultaat. Daarom is het belangrijk juist na te gaan in uw project welke maat zich het beste leent.
Voor in(ex)terieur gebruik ik meestal 4K Cinema (4096 x 2160px). Voor animaties HD (1920 x 1080px).
Oftewel, naadloze texturen zijn textuurafbeeldingen welke aan alle kanten identiek gespiegeld zijn. De functie hiervan is, is dat de textuur meerdere malen over de 3D oppervlak valt zonder zichtbare naden.
In het kopje ‘workflow’ heb ik een formulier gemaakt, waar je gemakkelijk de juiste stappen kunt invullen. Zo maken we een frisse start!
Toch een dingetje aanpassen? Geen probleem, fix ik! In elke offerte zitten standaard twee revisierondes. Meer info omtrent revisierondes en aanpassingen vind je hier.
Stel je voor: eenmaal gevisualiseerd blijkt je idee toch niet zoals verwacht. Misschien wil je opeens compleet iets anders? Dat geeft niet, dan wijzigen we de opdracht en starten we een nieuw project met een nieuwe offerte en ronde de het oude af.
Dit is afhankelijk van de omvang van het project, maar gemiddeld binnen twee weken.